گوگل

گوگل در حال سرکوب مسدودکننده های تبلیغات است

به گزارش تیونیفای، WIRED این هفته فاش کرد که هر ساله تریلیون ها رکورد تلفن داخلی در ایالات متحده تحت یک عملیات نظارت مخفی ردیابی می شود. برنامه خدمات تحلیل داده‌ها، که قبلاً به عنوان نیمکره شناخته می‌شد، به پلیس اجازه می‌دهد تا سوابق تلفن افراد و سایر افرادی را که با آنها در ارتباط هستند، از جمله افرادی که مظنون به جرم نیستند، درخواست و تجزیه و تحلیل کنند. این سیستم نظارتی توسط کاخ سفید اداره می شود و شرکت مخابراتی AT&T سوابق تلفن را در پاسخ به درخواست های اجرای قانون ارائه می دهد.

جزئیاتی در خصوص سرکوب مسدودکننده های تبلیغات

دنیای کریپتو در این هفته به سقوط ادامه داد. پس از اینکه سم بانکمن-فرید در ابتدای این ماه مجرم شناخته شد، نوبت به صرافی رمزارز بایننس و مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو رسید تا با بررسی دقیق مقامات آمریکایی روبرو شوند. وزارت دادگستری ایالات متحده یک کیفرخواست علیه این شرکت را افشا کرد که این شرکت را به نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده و امکان دادن به ایران، کوبا و روسیه برای پولشویی کردن پول های کثیف متهم می کند.

اگر در ایالات متحده هستید و در تعطیلات آخر هفته طولانی مدت زمان بیشتری دارید، همچنین ارزش دارد که با داستان حماسی اندی گرینبرگ در مورد سه هکر جوانی که اینترنت را با بات نت Mirai نابود کردند و داستان رستگاری آنها آشنا شوید. سپس قطعاً زمان Log off است.

این همش نیست. هر هفته، داستان‌های امنیتی و حریم خصوصی را که خودمان به طور عمیق گزارش نکرده‌ایم جمع‌آوری می‌کنیم. برای خواندن داستان های کامل، روی سرفصل ها کلیک کنید و در آنجا ایمن بمانید.

جزئیاتی در خصوص سرکوب مسدودکننده های تبلیغات

گوگل بیشتر پول خود را از تبلیغات به دست می‌آورد و از مسدودکننده‌های تبلیغاتی که مانع از نمایش میلیون‌ها تبلیغ در وب‌سایت‌ها در هر روز می‌شوند، خوشش نمی‌آید. در ماه‌های اخیر، این شرکت به طور گسترده با مسدودکننده‌های تبلیغات در یوتیوب برخورد کرده است. اما این تازه شروع آن است.

این هفته یوتیوب تأیید کرد که در برخی موارد، در صورتی که افراد از مسدودکننده تبلیغات در مرورگر خود استفاده می‌کنند، یک تاخیر پنج ثانیه‌ای قبل از بارگیری ویدیوها ایجاد کرده است. یکی از سخنگویان یوتیوب به The Verge گفت: «در هفته گذشته، کاربرانی که از مسدودکننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، ممکن است تماشای کمتر از حد مطلوب را داشته باشند، که شامل تأخیر در بارگذاری، صرف نظر از مرورگری که استفاده می‌کنند، بوده است. این شرکت اعتراف کرد که تاخیرها پس از آن اتفاق افتاده است که برخی از افراد در Reddit و Hacker News زمان بارگذاری کند را مشاهده کردند و در ابتدا فکر کردند که دلیل آن مرورگر است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گوگل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نحوه عملکرد افزونه‌های مرورگر کروم را تغییر دهد، که ممکن است عملکرد برخی از مسدودکننده‌های تبلیغاتی محبوب را محدود کند. سال گذشته، این شرکت برنامه‌های خود را برای عرضه Manifest V3، پلتفرمی که افزونه‌های مرورگر روی آن کار می‌کنند، پس از شکایت درباره تأثیر آن بر برخی افزونه‌ها متوقف کرد. همانطور که Ars Technica گزارش داد، گوگل در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه اصلاح شده Manifest V3 در ژوئن سال آینده است. گوگل می گوید Manifest V3 طوری طراحی شده است که کروم را با کاهش منابعی که افزونه ها می توانند استفاده کنند و امنیت را بهبود بخشد، به خوبی اجرا کند. با این حال، مسدود کننده‌های تبلیغات و کارشناسان حریم خصوصی از نحوه عملکرد سیستم و به‌ویژه تغییرات در Declarative Net Request API انتقاد کرده‌اند.

گوگل محدودیت‌هایی را برای این API پیشنهاد کرده است، اما در نسخه جدید Manifest V3 این محدودیت‌ها را تا حدودی کاهش داده است. در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که به افزونه‌های مرورگر اجازه دهد تا 5000 قانون فیلتر محتوا ایجاد کنند، اما اکنون این قانون را به 30000 افزایش داده است. AdGuard، یک مسدودکننده تبلیغات، به طور آزمایشی از برخی تغییرات اصلاح شده استقبال کرده است. در جای دیگر، uBlock Origin که از حدود 300000 قانون فیلتر استفاده می‌کند، یک نسخه «لایت» از پسوند خود را در پاسخ به Manifest V3 ایجاد کرده است. توسعه دهنده uBlock Origin می گوید که نسخه Lite به اندازه نسخه کامل «قادر نیست». در همین حال، سازنده‌های مرورگر Brave و Firefox می‌گویند که در حال معرفی راهکارهایی برای جلوگیری از تأثیرپذیری مسدودکننده‌های تبلیغاتی توسط این تغییرات هستند.

 

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
wired

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا